"Te Deum" Tysiąclecia
Zloty wiek Polski
Śluby krola Jana Kazimierza
Romantyczna oda do młodości
Rozdział II. Kiedy w Warszawie panował porządek
1829: drugi syn pewnej dobrej rodziny z Białej
Coż, dzieci wzorowe!
1830: powstanie, walka, represje
1840-1844: w Płocku, rozważny licealista
Rozdział III. Wacław w Szkole Sztuk Pięknych
1844: student w Warszawie
Odrzucenie Boga i wiary
1845: śmierć Stefana Koźmińskiego
Rozdział IV. Dotknięcie łaski w carskim więzieniu
1846: bramy śmierci
15 sierpnia: matczyne modlitwy
1847: Młodzieniec, który bardzo się zmienił
8 grudnia 1848: pożegnanie pełen zasług
Rozdział V. Brat Honorat w swoim ziemskim raju
Mocna gałąź starego drzewa franciszkańskiego
1849: w nowicjacie w Lubartowie
1850: śluby uroczyste w Lublinie
Rozdział VI. Bazylika Świętego Krzyża czyli stopnie ołtarza
Formacja teologiczna
Odpowiedzialne zadania
27 grudnia 1852: Kapłan na wieki
Rozdział VII. Dwanaście pięknych lat posługi
"Róże" i różaniec
Zofia Truszkowska czyli tryby miłości
Dwudziestosześcioletni założyciel
Kuracja w Kolanie
Ziarno gorczycy
Trzeci Zakon i misje parafialne
Rozdział VIII. Powstanie narodowe 1863
1858: Stefania Koźmińska u wizytek
"Ojczyznę, wolność, racz nam wrócić, Panie!"
Kapucyni i powstańcy
Wszystko w Chrystusie
Rozdział IX. Represje wobec zakonników
Ukaz z Carskiego Sioła
Rozproszenie felicjanek
"Wyprowadzę ją na pustynię"
Rozdział X. Doświadczenie życia ukrytego
Życie codzienne w Zakroczymiu
Czy zawsze znamy cenę radości franciszkańskiej?
Napastowany konfesjonał
1867: "Tuus Totus" czyli niewolnik Maryi
Rozdział XI. "Posłanniczki Królowej"
Polska, kraj misyjny
"Bóg czegoś chce ode mnie"
1874: pierwsze "Posłanniczki"
1875: śmierć Kamili Koźmińskiej
Rozdział XII. Szybki rozwój zgromadzeń życia ukrytego
Inicjator nie mający równego sobie
Powołania są, lecz nie ma klasztorów!
Pod osłoną Trzeciego Zakonu
Rozdział XIII. Wśród różnorodności życia ludzkiego
Apostolstwo na wsi: Służki Maryi Niepokalanej (1878)
Przyjmowanie ubogich pielgrzymów i Siostry św. Marty
Starcy i chorzy: Córki Matki Bożej Bolesnej (1881)
Pielęgniarki ubogich: Franciszkanki od Cierpiących (1882)
W służbie liturgii: Westiarki Jezusa (1882)
Młodzi wieśniacy: Słudzy Najświętszej Maryi Panny Niepokalanej (1883)
Pomocnice domowe: Sługi Jezusa (1884)
Nauczycielki i wychowawczynie: Córki Najczystszego Serca Maryi (1885)
Rzemieślniczki: Pracownice Najświętszego Imienia Jezus
Pracownice fabryczne: Małe Siostry Niepokalanego Serca Maryi (1888)
Świat grzeszników: Wynagrodzicielki Najświętszego Oblicza (1888)
Założyciel precyzuje swą myśl
Rozdział XIV. Z Kościołem, dla Kościoła, w Kościele
Sens eklezjalny "życia ukrytego"
11 sierpnia 1889 r., dekret "Ecclesia catholica"
Służba źle zamieszkałym: Wspomożycielki Dusz Czyśćcowych (1889)
Apostolstwo w miastach: Córki Maryi Niepokalanej (1891)
O. Honorat widziany oczami świadka
Nowy exodus: wyjazd do Nowego Miasta n. Pilicą (1892)
Rozdział XV. Komisarz Generalny byłej prowincji
1895: śmierć o. Prokopa Leszczyńskiego
Niedogodna sytuacja
Promyk nadziei: nareszcie nowicjusz
Rozdział XVI. Kiedy plon dojrzewa
Ostatnie zgromadzenia, pierwszy bilans
Alarm w Galicji!
"Nunc dimittis" Matki Marii Angeli Truszkowskiej (1899)
Na przełomie wieku, "Conditae a Christo" (8 grudnia 1900 r.)
Rozdział XVII. "Wielkie wody cierpienia"
Sprawa mariawitów
1906: o. Honorat oskarżony
Prawdziwe motywy milczenia
Kryzys Antoniego Izydora Kajetana Wysłoucha
Rozdział XVIII. "Gdyby cały nasz naród zebrał się"
Zwycięski Obraz
Święto liturgiczne Matki Bożej Częstochowskiej
Pielgrzymki (1906)
Rozdział XIX. Episkopat Królestwa bierze odpowiedzialność za zgromadzenia ukryte. Heroiczna posłuszeństwa założyciela
Stawka: dzieło dobrze ukształtowane
1906: interwencja Episkopatu
Trudny dialog
Dwie przeciwstawne tezy
"Przed Bogiem"
1908: wyraźny nakaz Stolicy Świętej
"W serdecznym posłuszeństwie"
Rozdział XX. Ostatnie stopnie drogi wznoszącej się ku górze
Pisarz
Kierownik duchowy
Wzorowy przełożony
"Duch Ojca naszego będzie mówił przez was!" (Mt 10,20)
Rozdział XXI. "Ukrywasz ich pod osłoną Twego Oblicza" (Ps 31, 21)
1914: pod gradem pocisków
"Współcierpienie z Jezusem"
Praca dla pokoju
Ostatnia Msza św.: 16 grudnia 1916 r.
Rozdział XXII. Wobec próby czasu
1917: echo zgonu
1929: proces informacyjny
Różne głosy autorytatywne
Człowiek dla wieczności
Informacja o zakończeniu procesu beatyfikacyjnego (Gabriel Bartoszewski)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz