Do M. Anieli Godeckiej (11)

(Nowe Miasto, po 15.03.1902)

(-) Tylko się nie zapłakuj na tych rekolekcjach, bo to rzeczywiście brak wiary pokazuje, kiedy Pismo Św. nie każe się smucić, to nie ma wątpliwości, że doskonalsza jest rzeczą nie płakać, ale mężnie woli Bożej się poddać. Matka Boża nie płakała pod krzyżem. Pragnęłaś obrazka, niechże Ci ten przypomina, że Matka (S. Elżbieta Stummer zmarła 15 marca 1902 r. w Nowym Mieście) zleci Ci interesy swoje i razem przypomina swoje nauki, a razem obiecuje połączenie się w niebie.
Ale proszę Cię, moje dziecko, abyś mi szczerze powiedziała, czy się czujesz na siłach do tych zajęć, bo mi już robią wymówki, że nie mam litości nad Tobą i obarczam Cię zajęciami, w których dużo trzeba mówić, a Tobie podobno nie wolno. Miałbym sobie bardzo do wyrzucenia, gdybym się przyczynił do twej choroby. Można by od biedy znaleźć inną, ja nigdy się dobrze nie zastanawiam nad tym i zawsze myślę, że mi Bóg przyśle.
Boże, błogosław.